Прочетохте ли: "Менсън по умен от Анщайн" публикувано в Стандарт. Доказва "доброто развитие" на българското образование в последните 25 години. Доказва, че всичките нововъведения и експерименти, които бяха извършени от Министерството на образованието са успешни. Успяха да съсипят всичко което е било изградено някога. Успяха с пълното затъпяване на бъдещето на България - децата ни. Всичко което беше постигнато някога вече е загубено. Нивото на преподаване на учителите и преподавателите с всяка изминала година намалява. Изпятият по време на час материал не стига на средностатистическият ученик да запълни дупките в знанията и се налагат и частни уроци?!!! За който може да си го позволи естествено, защото те не са по джоба на всеки. Дисциплината в училище също е на ужасно ниво. Ученикът е този с който учителят трябва да се съобразява. Той може да прави всичко което си поиска, без да дължи обяснение защо. Единственото което може да направи учителят е да го заведе при директора или психолога. Там естествено нищо съществено няма да се случи. Затова и безразличие е обзело преподаващите. Влизат в час, изпяват си песента, питат за въпроси - а въпроси имат само тези които са слушали и си излизат. Тези които са слушали, а не са се занимавали с глупости в час обаче намаляват все повече. Вече е модерно да си прост. Ученето е досадно и гадно нещо, което е само за "зубърите". А те са неудачниците в класа. Все на тях им се случват лошите неща. С тях се подиграват и ги тормозят който откъдето дойде. На тях се правят номерца, те биват ритани и блъскани без причина. С учителите също е модерно да се заяждаш. Да ги побъркаш. Хваленето после също е от полза за издигане на имиджа на "вървежните" ученици. Ако пък и пред много хора е извършено още по добре. Славата нараства. Мръсотии, номерца, пушене, наркотици, секс, алкохол, хазарт. Взема се всичко от най-лошото от живота. Колкото и да си умен и талантлив, трябва да докажеш, че си и издръжлив. Да издържиш на всичките изкушения и да завършиш успешно. Защото както и да си възпитаван, каквито и родители да имаш, изтървеш ли се по надолнището никой не може да ти помогне. Единственото хубаво на това нещо е, че след училище (ако не си си провалил живота още в училище) ще си видял лицето на всичко най-лошо. Ще си изпитал на гърба си всичко от изкушенията в живота. Лошото е, че ценностната ти система вече няма да е същата!!! Затова мога само да Ви пожелая : Успех на всички на които са в училище или им предстои да влязат!!! Усшешна борба с лошите неща и още по успешно завършване!!! Успех!!!
НИКОЛАЙ НИКОЛОВ
Точно казано, и институциите го знаят,но мълчат.Простия народ се управлява лесно.
ОтговорИзтриванеАз мисля ,че сривът в ценностната система се корени в социализма.Тогава всеки работник беше заплатен много по-добре от лекари,инженери и учители.
ОтговорИзтриванеТака още тогава се забелязваше спад в подбора на желаещите да бъдат учители,а сега това се задълбочи.Никой за смешни пари не желае да се затормозява с възпитанието на гаменчета.
Има значение и липсата на родителска любов, контрол и възпитание.Още тогава децата растяха в дом майка и дете,наречен за благозвучие детска градина.Практически българският родител вижда детето си за 2-3 часа в денонощието,в които е уморен и не му се занимава с нищо.
Така детето оставено само се хлъзга по нанадолнището,защото така е по-лесно - закон във физиката .
Израстването на качествено поколение е всекидневно усилие на родители и училище и църква.
Кажете ми кой упражнява това усилие....Аз не виждам кой и ето резултатът е налице.