четвъртък, 26 май 2011 г.

ЗА СЪЩНОСТТА НА НАШИЯ ПЪТ!-ОТНОВО РЕПЛИКА НА НЕЩО СТАРО



Повечето хора си представят себе си не като хора, които бързо стъпват от ляв на десен крак, а като ходещи дръвчета, които вместо крака имат коренища и които след всяка крачка спират, оставят корените си да се впият в земята и да им дадат стабилност, а после пак прекрачват. Такова ходене е много бавно, мъчително и е свързано с непрекъснато късане на връзки, които сам си изградил и заздравил.
Има и следващо ниво, след Пътя без Път. Това е стоенето на място, без да стоиш. Да изминеш Пътя без да помръдваш, да стоиш неподвижно, но да се движиш. Това е да бъдеш себе си, без да си. Много хора смятат, че когато завъртят една обиколка в себе си вече познават Пътя и знаят всичко за него. Това е така, защото те са плоски и елементарни хора. Те са пленници на думите и смятат, че знаят всичко. Те са смешни и недостойни, защото техният свят, техният Път е двуизмерен, той е плосък и линеен.
Всъщност ние сме като коне, които препускат в един кръг и тичат все по-бързо и бързо. За „плоските” хора това е безсмислено въртене в кръг. Те казват: „Какъв е смисълът да се бъхтя да тичам в кръг? Вече познавам всичко в този Път.” Такива хора обаче винаги бягат само по периферията на кръга и не могат да осъзнаят, че трябва да тичат към центъра. Там, в центъра на кръга, е същността.
Но, дори и това не е вярно. Всъщност Пътят не е двуизмерен. Когато аз тичам в кръг, за „плоските” хора това е точно така. За тях моето тичане, като обезумял, е тичане в кръг, а за мен това е тичане по спирала, защото за мен Пътят не е двуизмерен. Гледано отгоре аз тичам в кръг, но погледнато отстрани, обемно, аз тичам по една спирала, все по-нагоре или надолу, няма значение. Има два вида спирали. Едните са като пружина. При тях движението винаги е еднакво отдалечено от оста й. При другите спирали, освен движение нагоре или надолу, имаме и приближаване към оста й. Движението по Пътя може да стане по единия или по другия начин. Когато е по втория начин на „плоските” хора ще им изглежда като тичане към центъра на кръга.

Успех на Ходещите и Тичащите!

Николай Николов

10 коментара:

  1. ДА НИКИ НЯКОИ СЕ ДВИЖАТ НЯКОИ САМО В РЪСАЖДЕНИА И МЪДРУВАНИА СТИГАТ В НЕБЕТО,
    ЩЕ ЦИТИРАМ ,ОТ ОПИТ ЩЕ ПОЗНАЕТЕ ЩО Е БОЖИАТА ВОЛЯ ,ТОВАЕ НЕПРЕСТАНО ДЕИСТВИЕ ЗА ТЕЗИ КОИТО ОТ ОПИТ ЩЕ ПОЗНАЯТ ЩОЕ ВОЛЯТА НА САЗДАТЕЛАНИ
    ТОВА ТЕ ИЗГРАЖДА И УТВЪРЖДАВАВА И ПРОИЗВЕЖДА ТВАЪДОС А ТВАРДОСТА ИЗПИТАНА И ПРОВЕРЕНА ВЯРА
    В ИСТИНАТА ,А СЕДЕЩИТЕ И МЪДРУВАЩИ И МНОГО ГОВОРЯЩИ ОСТАВАТ ПРАЗНИ И КУХИ

    ОтговорИзтриване
  2. Ники,айде моля ти се ,направи си труда да корегираш граматически горния коментар на човека,че от много духовност е пропуснал някой букви ,а също и някои правописни правила...е, няма да му се сърдим ние по -простите,какво е една Лека Правописна Грешка,в сравнение с "ТВАРДОСТА" на коментатора...желая му успех в опознаване" ЩОЕ ВОЛЯТА НА САЗДАТЕЛАНИ"....

    ОтговорИзтриване
  3. Доста много станаха правописните грешки, включително е правилно да се пише коригираш с и. А редовният коментатор #1 наистина е доста зле с правописа, та чак да не му се разбира.Авторът първо може да коригира грешката в заглавието си. Но това не е толкова важно. По-важното е, че вече става безинтересен с подобни дървени и надменни философии. Явно, че има твърде високо и нескромно мнение за себе си, пък не е ясно кои са т. н. "плоски и елементарни хора". Библията и духовните учители казват, че основният грях, от който започват всички други грехове е гордостта, когато много си повярваме, че другите са "втора ръка" хора, същества под нас. Истински достойните, стойностни хора не се възгордяват и не се вземат толкова на сериозно.

    ОтговорИзтриване
  4. ами толкос може дразнишлисе
    те и апостолите били прости рибари е не вси4ки
    са били рибари

    ОтговорИзтриване
  5. До коментатор 3 от коментатор 2.Написал съм "корегираш",защото като бях ученик си спомням,че за да се направи проверка за правилно написана дума при съмнение,се прави съпоставка с думата, която носи корена .Аз също се усъмних малко за тази дума именно и като направих съпоставка с думата "корекция,коректор",така си и помислих ,че е правилно.Сега като видях забележката ти,ти казвам благодаря!Проверих и видях, че думата произлиза от corrigo/лат./.Сега се уверявам,че някои правила в българската граматика могат да ни подведат.Наистина се изненадах ,че съм написал грешно думата,защото много държа за себе си поне, да пиша без никакви граматични и синтактични грешки.Още веднъж ти Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  6. Ало,апостола с библейската нагласа,вземи като не знаеш правопис,поне не слагай вместо ч ,4 ,че е срамота.Ти мангал ли си или турчин бе ,серсем...,пиши с българска азбука!Че си и твърдоглав отгоре на това ,като ти правят хората бележки....защо не вземеш да си завреш евангелските проповеди в задника.....тъпак комплексиран,отрепка,да ти го бутна в миризливата зурла!!!....

    ОтговорИзтриване
  7. Здрасти Ники,твоя блог е хубав,освен това и жена ми мисли същото и го е поставила като приятелски.Обикновенно всяка сутрин гледам дали си писал нещо ново и то не за друго ,ами защото ми схождащ на манталитет-аз съм горе -долу на твоите години,с подобни интереси и разбирания,също съм от твоя град,само дето го напуснах преди 10 г .Сега живеем на майната си,разбирай едно 3500км най-малко от там.Това не пречи да се интересувам и да следя всичко, което става в България.С 90% от статиите и изказаните съждения в тях съм съгласен.Сега реших да се обърна към тебе лично,защото реших да ти кажа мнението си ,което може и да не е толкова важно,но може и да съвпада с твоето.Не си пиша името нарочно ,защото религиозния коментатор по горе не искам да досажда в блога на жена ми.Нали ние тука дето ти четем блога ти сме българи,поне по презумция.Какво ни обединява-само едно със сигурност,че разбираме , говорим и знаем да пишем на български.Само това е сигурно.Всеки може да си дава различно мнение и ако нещо не е наред ,ти може да го махнеш.Но както знам ,си много толерантен човек и позволяваш всеки да казва каквото иска и оставяш написаното.Това е чест за теб!Просто искам да те попитам,защо толерираш хора като религиозния човек по горе,които унижават българския език ,който е и мой и твой роден!Казаха му и не само аз/коментатор 2/, а и след мене човека,да се оправи с правописа.Нека си каже каквото иска,но да го напише като човек ,а не като свиня.Аз мисля че нарочно пише така,за унижение на езика!.Виждал съм разни други като него религиозни ,ами нищо,нека си имат разбиранията и ако имат трибуна да ги казват.Но не съм виждал някой прост човек сред тях,ако махнем циганите евангелисти.Та искам да кажа,че въпросния ,според мене съвсем съзнантелно пише като кретен,а не че е толкова прост.Ако пък не е така и религиозните фанатици сега са станали толкова тъпи и прости ,че да не могат вържат две думи на кръст,ебаси историята е тогава...Сега,другия коментатор/3/,нека изказва мнението си,може да има право в известен смисъл.Но работата е там ,че човека го казва достатъчно тактично и човешки,казва си какво мисли,това е добре...Ето че и аз научих нещо от него,макар да не споделям напълно мнението му.Мисля ,че ти там просто изкукуригваш от зор,това е.Знам добре каква е обстановката в Бургас,знам как и аз бих се чувствал сега там ако съм...ами щях да почна да гърча разни идиоти и сигурно щях досега да съм в кримиконтингента отдавна,защото не се издържа просто,така че,до някъде те разбирам добре.Макар, че човека под номер 3 е прав за някои работи,едва ли е на твоя хал да се пече...Сега както съм тука и си чеша хуя по цял ден и не правя нищо,ми да ти кажа и аз, ако отворя някой сайт ,само розови неща ще има-т.е. само добро и позитивизъм ще демонстрирам ..Е да ,ама на тебе ти е напечено там ,затва и се чудя още как издържаш та не си заебал всичко и да си биеш камшика оттам.За това именно ти свалям шапка/барета/,за твоето самообладание досега поне,което не ми се вярва да е за постоянно.Искрено ти желая повече късмет да имаш,и най -вече такова обкръжение от хора ,които да разбират какво правиш и защо го правиш,аз такива наричам ценни приятели,а ти- не знам...

    ОтговорИзтриване
  8. 1цилендри4на спирала
    2коносовидна спирала затова виждат движение към центъра плоските

    ОтговорИзтриване
  9. Приятели, благодаря Ви за добрите и лошите думи! Прави сте и за чуждите и за моите правописни грешки! Вчера имах да оправям два компютъра и не обърнах внимание на моите грешки. Видях ги в заглавието и ги поправих, за което Ви благодаря! Не знам как да постъпя а именно за трия или не. Ако трия това е вид дискриминация. Ще бъда обвинен, че си избирам само положителните коментари. Нека оставя хората сами да се излагат а вашите забележки са достатъчни за тях ако са разумни хора. В бъдеще ако на коментарите ми се прави религиозна пропаганда и се пускат линкове, които са в разрез с темата и моите разбирания ще ги трия, защото те могат да си направят собствен сайт и да прокламират идеите си. Специална благодарност изказвам на семейството на 3500 километра от България, за коректния тон, и внимателно направените забележки! Радвам се за тях, че са запазили българското в себе си! Дано настъпят по-добри времена за обикновените и нормални хора в нашата страна, но за сега не виждам в близкия хоризонт такова нещо! Всичко добро Ви желая!

    ОтговорИзтриване
  10. а бе важното е никога да не спираш и по-добре напред и нагоре отколкото назад или настрани ;)

    ОтговорИзтриване