понеделник, 27 февруари 2012 г.

ОКЕАНЪТ РУМИ - САМО СПОМЕН

Една нощ един полицейски инспектор
открил един пиян, който лежал
в основата на една стена.
„Хей, какво си пил?" - извикал полицейският инспектор.
„Пих онова, което беше в това гърне" -
отвърнал пияният.
„Очевидно е така, но какво е имало в гърнето?" -
продължил инспекторът.
„Онова, което изпих, беше вътре в гърнето" -
настоявал на своето пияният.
„За нещастие, сега то е вътре в теб" - казал разочаровано
полицейският инспектор, раздразнен, че разговорът се
върти в порочен кръг. Чувствайки се като магаре,
което се опитва да се измъкне от тинята,
той се обърнал към пияния:
„Е, добре, какво ще кажеш да хвърля един поглед?
Ела тук, отвори устата си и кажи: „А-а-а-а!" Пияният веднага започнал да се смее: „Ха-ха-ха!"
„Казах ти да кажеш „а-а-а-а",
какво означава това „ха"! - изревал инспекторът.
„А-а!" изразява страдание и мъка. „Ха" изразява
опиянението от радостта" - обяснил пияницата.
„Какво ми обясняваш сега? Не се опитвай да ми
пробутваш някакви мистични безсмислици
или да ме оплиташ в езотерични дискусии -
просто се приближи насам!" - заповядал инспекторът.
„Изгубих себе си. Не пробутвам нищо. Ако все още бях затворен в някакъв вид разбиране за
това наше нереално съществуване, аз щях да стоя на амвона заедно с професионалните
свещеници и с неохота да правя
плоски и досадни изказвания" - казал пияницата.
„Това е то, ти си пиян и идваш с мен в затвора" -
казал инспекторът.
„Мой скъпи инспекторе - нечленоразделно заговорил
пияният - можеш ли да свалиш риза от гърба на гол
човек? Ако бях в състояние да се прибера у дома,
аз щях да направя това преди часове.
И тогава този възхитителен разговор,
който водим, никога нямаше да се проведе."
*
Бягай от успеха.
Пий отрова и плюй вода.
Атакувай всеки, който те възхвалява.
Дай назаем парите си на онзи, който е в беда.
Спри да търсиш сигурност
и започни да живееш опасно.
Изостави доброто си име
и си спечели някаква лоша слава.
Опитвал си се да бъдеш значителен и забележим,
и това не те е довело доникъде. За да промениш нещата, опитай се да бъдеш луд.
*
Онези, които претендират и се преструват,
че са нормални и здравомислещи
в един такъв луд свят,
са безнадеждно умопобъркани.
*
Не ще спечелиш сърцето на Възлюбения, ако не пожертваш главата си.

Николай Николов

Няма коментари:

Публикуване на коментар