събота, 20 ноември 2010 г.

Такова нещо като учител не съществува!




Всъщност такова нещо като учител не съществува и никой не може да ви научи на нищо.

Повечето хора, които държат да бъдат наричани учители са нещастни, незначителни хора, страдащи от несигурност и изживяващи себе си като незначителни. Това са хората, които гъделичкат самочувствието си наричайки се учители и наблюдават със задоволство преклонението и обожествяването в очите на своите ученици.
Учителите откликват на зова на хората ученици. Те приемат да изиграят пред тях тази своя роля. Повечето от тях са честни пред себе си и помнят, че играят роля, но някои започват толкова да си вярват, че започват да се самоизлъгват. Те са най-опасни, както за себе си, така и за учениците си.
Ученикът никога не разбира учителя. Той се интересува от себе си. Единствено учителят в нас може да ни помогне.
Докато смяташ себе си за ученик, никога няма да станеш учител. Ученикът е последовател, но не и учител.
Ако кажеш на някой човек, който иска да бъде ученик, че няма учители, ще го излъжеш, защото, въпреки че наистина няма учители, за него това не е вярно. Защото всъщност за него учители има и той ще ги намери или ще ги създаде, ако се наложи.
Всъщност е много лесно да различиш Истинския учител от хората приели и решели да изпълняват тази роля.
Всеки, който се е съгласил да играе ролята на учител е човек с проблеми и се бори чрез тази си „престижна” роля да придобие чувство за значимост в стремежа си да избяга от изживяването на неговата собствена незначителност. Така той е ангажиран и емоционално към учениците си. Дори когато това е с най-добри намерения, то не може да доведе до нищо добро. Всъщност повечето качества, които априори се смятат за положителни за учителите и преподавателите, вредят и пречат на учениците. Смята се, че учителят трябва да бъде добър, загрижен, да се опитва да предразположи и предпази учениците, стремежът учителят да намали тежестта на учениците… всичко това пречи и прави научаването на каквото и да е невъзможно.
Каквото и да е емоционално обвързване означава, че двамата учител и ученик „ се съпреживяват” и че играят роли. Това означава, че учителят е ученик приел да играе ролята на учител.
Истинският учител се различава от другите, защото той учи, но не заради Егото си. Затова той не се обвързва по какъвто и да е начин и не допуска ученикът да го увлече в собствената си игра. Всъщност Истинският учител не учи, понеже е непрекъснато в Аза си, той е в досег с Учението и само го пропуска през себе си и го излъчва, но той знае, че не може да научи никого на нищо, защото и той самия не се УЧИ. Това какво ще разбере, зависи изцяло от питащия.

2 коментара:

  1. ,,...Истинският учител не учи, понеже е непрекъснато в Аза си, той е в досег с Учението и само го пропуска през себе си и го излъчва, но той знае, че не може да научи никого на нищо, защото и той самия не се УЧИ. Това какво ще разбере, зависи изцяло от питащия...,,......................
    ВЕРОЯТНО СТЕ ИСКАЛ ДА КАЖЕТЕ : ,,...защото и той самият се учи..,,
    АБСОЛЮТНО СЪМ СЪГЛАСНА! МАЛКО СА ИСТИНСКИ ПРИЗВАНИТЕ ЗА ТАЗИ ПРОФЕСИЯ...ТЕЗИ ХОРА НОСЯТ ВИСОКА ОТГОВОРНОСТ ЗА ВЪЗПИТАНИЕТО НА ОЩЕ НЕУКРЕПНАЛИ ЛИЧНОСТИ ...ЗАЩО НЕ ВЪВЕДЕМ ПРЕДВАРИТЕЛНИ ТЕСТОВЕ ЗА ВСЯКА ПРОФЕСИЯ?! НАПРИМЕР - ЗА ДА ИСКАШ ДА УЧИШ МЕДИЦИНА , ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ТРЯБВА ДА ТИ Е РАЗВИТА ,,МИЛОСЪРДНАТА ЧАКРА ,, ...АКО ИСКАШ ДА БЪДЕШ УЧИТЕЛ . ТРЯБВА ДА НОСИШ ЗНАКА НА ДОБРОТАТА В ОЧИТЕ СИ....И Т.Н...ВАЖНА ТЕМА!!!БЛАГОДАРЯ...

    ОтговорИзтриване
  2. ...СЛУЧАЙНО СЕ ВЪРНАХ НА ПОСТА.../ЕВА / РАЗБИРА СЕ , ЧЕ НЯМА ,,ТЕХНИЧЕСКА ГРЕШКА ,, .....АБСОЛЮТНО ВЯРНО / В ОРИГИНАЛ /....

    ОтговорИзтриване