петък, 30 октомври 2015 г.

ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА „НЕОБСЛУЖВАЕМ” АКУМУЛАТОР


Често се говори за т.нар. „сухи” акумулатори. В действителност такива няма, а става въпрос за „необслужваеми” („maintenance free”).
В ТОЗИ СЛУЧАЙ СРЯЗОХ АКАКУМУЛАТОРА ОТГОРЕ, ЗАЩОТО КАПАКЪТ МУ Е ЗАЛЕПЕН, ЧРЕЗ РАЗТОПЯВАНЕ НА ПЛАСТМАСАТА, КОЯТО Е СЪЩАТА КАКТО И НА ЦЕЛИЯ АКУМУЛАТОР.  ВИДЯХ В ДЕЙСТВИТЕЛНОСТ УСТРОЙСТВОТО МУ  ЗА ДА  ВИ РАЗКАЖА ТОВА . ДВЕ КЛЕТКИ ИМАХА ЕЛЕКТРОЛИТ, А ТРИ - НЕ! АМИ ДА ПРОДЪЛЖИМ:
Това определение визира акумулатор, в който клетките са двустранно обработени със сребро или калций. Технологията води до нисък самозаряд и ниска сулфатизация и нищожна нужда от вода. Именно поради този факт се стига до запечатване на клетките и някои производители твърдят, че подобен акумулатор не се обслужва.
Не е точно така. Недобрата херметизация или изработка задължително води до намаляване на водата. Въпреки това, без „пипане” подобни акумулатори изкарват по 5 г. и повече. Ако повярвате на версията, че е е „сух” (или „необслужваем”) действително ще изкарате това време без проблеми, но после ще го хвърлите.
В действителност, след 2-ата или 3-ата година съвсем спокойно можете да извадите акумулатора, да свалите рекламните лепенки и да видите, че има от къде да се долее дестилирана вода. (Ако пък няма внимателно с бургия направете няколко отворчета и после им измислете тапи за запушване./ краговете на отворите на клетките се виждат./ Например от дюбели за гибсокартон или силикон за уплътнение.) Други модели имат обща капачка, която се демонтира без особени проблеми и после може да се върне обратно.
Лесно ще разберете къде е заводското равнище на течност в него. Има ръбчета от пластмаса от която е изтотвена кутията на акумулатора, които са стърчаг окоро половин сънтиметар хоризонтарно от двете или четирите страни.. Като го поставите на слънце или светнете с прожектор се вижда нивото. На акемулаторите Вош, след като оглепите горната алуминиева лепенка, ще видите отвор, по-скоро дупчица по средата на акумулатора, която не е пробита а е дълбока окоро 0,5 сантимитра до сантиметър. Пробивате я с бургия или с каквото желаете и наливате през нея дестилирана вода. Връзки има с всички клеттки и с фенерчето ще видите кога се достига нивото. Ако го подмините, то ще изтече през двете странични дупки да вентилация. Не се притеснявайте! Това е дестилираната вода, защотото тя е по-лека от елекролита и си е все още отгоре. Когато липсва електролит /изпарява се водата , а не сярната киселина!/ то плочите може да останат до една трета във въздуха. Това озвачава намаляне на капацитета на акумулатора, а освен това се съситват и клетките. Тоест в този живат няма неабслужваеми неща, както и заблеменяля жена без секс, одвен инвитро. Всичко при обявените за „сухи” акумулатори е много близко до стандартните и следенето на гъстотата и нивото на електролитната течност всеки месец удължава двойно и дори тройно техния живот.
В повечето от версиите има индикатор, който показва посредством цветен код: зеленото е за изправен и зареден акумулатор, бялото означава проблем и необходимост от смяна, а черното – нормално състояние, но липса на заряд.
По-високата цена действително си заслужава при определени марки, но съвсем спокойно можете да „излъжете” производителя и да си поддържате „необслужваемия” акумулатор като стандартен. Въпреки това е мит, че са по-добри. Не може да им се налива чешмяна вода, а и дестилираната трябва действително да е такава. Няма да е зле да следите алтернатора (колко зарежда), за да не се стигне до рязко падане на заряда.
Зареждането след доливане на вода го правете на 2 етапа – първо пуснете ток до момента, в който се чуе бълбукане. Изчакайте 24 ч. за хомогенизиране на електролита и тогава вече проведете същинското зареждане. Ако всичко (най-вече долятата вода!) е както трябва, до 10 – 11 ч. оченцето трябва да светне зелено!
При всички случаи нищо не рискувате. Така или иначе, ако животът на „необслужваемия” акумулатор е изтекъл – дошъл е момент да го смените и върнете за рециклиране. Но няколкото гореописани трика като нищо ще му вдъхнат нов живот.
В следваща статия по-подробно ще Ви запознаая с основните типове акумулатори.

НИКОЛАЙ НИКОЛОВ

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.