Този израз стана много популярен и затова ще опитам да ви кажа
накратко какво означава.
Хаштаг (на английски: hashtag, произношение haʃtag на британски
английски или hæʃˌtæɡ на американски английски) е
знак за препратка (таг) за търсене в социалните мрежи.
Представлява дума или символен низ, предхождани от символа диез („#“). Така съставената поредица
от букви, цифри и знаци се превръща в етикет, който предоставя метаинформация при
кратки текстови съобщения. Лингвистът Якоб Айнщайн нарича метакоментиране този
начин на употреба на етикети, съставени от думи в самото съобщение.
Символът, наричан диез:
съответно hash (в Обединено кралство) или pound sign (в
САЩ).
Думата хаштаг (на английски: hashtag) е заета от
английския, където е съставена от 2 думи: hash (хаш), в страните от Британската общност, обозначаваща символа диез
върху телефонната клавиатура, и tag (таг), означаваща етикет.
Имайки предвид, че думата хаш се
използва предимно в британския английски, Оксфордският речник описва
произнасянето на думата с „а“ - хаштаг. Поради
популярността на американския английски е също така възможно думата са бъде
произнесена с „е“ - хештаг
Обозначения, маркиране с предхождащ
символ диез първоначално се използват от чат услугата IRC за
маркиране на различните чат канали („говорилни“).
По-късно, при развитието на платформата
за кратки текстови съобщения Туитър, тази концепция е предложена и в крайна сметка е приета за
създаване на тематични етикети в самия текст на съобщението.
След популяризацията им чрез Туитър
хаштаговете постепенно се приемат и в други социални мрежи и микроблогинг
платформи. Така Google+, LinkedIn и Facebook въвеждат използването на
хаштагове съответно през юли 2011, февруари 2013 и юни 2013 г.
Няма коментари:
Публикуване на коментар