понеделник, 29 септември 2014 г.

КАКВО ЗНАЧИ „АЗ” ? КОЙ СЪМ „АЗ” ?!


КОЙ СЪМ „ АЗ”?   Има няколко „вечни” въпроса, които преследват всеки мислещ човек от самото му детство. Един от тях е „Кой съм „АЗ ? ” И ние започваме да се вглеждаме в самите себе си, но колкото повече усилия полагаме, толкова повече се отдалечава обекта на нашите търсения… Може да се каже, че ”АЗ” изгражда личността „аз” по свое усмотрение, заставяйки я да натрупва едни или други знания, навици или умения. „АЗ” принуждава личността „аз” да се развива. „АЗ” и моята личност „аз” – това са различни неща!!! Личността „аз” ръководи нашето его,  а индивидуалността „АЗ” -  нашият дух. „АЗ” облича личността и я носи на себе си като костюм. „АЗ” – това не е ум; Връзка между празни желания, проявени или непроявени.  „АЗ” – не е тяло /смес от плът, кости и кръв /. „АЗ” – не е чувство, сляпо влечение, преграждащо пътя към свободата. „АЗ” – не са моите мисли, не са моите емоции, не са моите усещания. „АЗ” – не е съдържанието на моя живот. „АЗ” има Вечният Висшия дух, осъзнаващ мощта която има „АЗ”. „АЗ” има Живота ,  „АЗ” има Пространството, в което протича всичко.  „АЗ” има Съзнанието, „АЗ” има Настоящия Момент . Тоест „АЗ” СЪЩЕСТВУВА!


Николай Николов



1 коментар:

  1. .....,, ВЕЧНИЯТ ДУХ , ЖИВОТЪТ , ПРОСТРАНСТВОТО , В КОЕТО ВСИЧКО ПРОТИЧА , СЪЗНАНИЕТО И НАСТОЯЩИЯТ МОМЕНТ - ВИШИЯТ АЗ !.,, ........МНОГО ХУБАВО Е НАПИСАНО.../ EVANI /

    ОтговорИзтриване