неделя, 28 септември 2014 г.

КАКЪВ Е НАШИЯ ПЪТ В ЖИВОТА ?! НЕГОВАТА СЪЩНОСТ - РЕПЛИКА


27 ян. 2012г.
Повечето хора си представят себе си не като хора, които бързо стъпват от ляв на десен крак, а като ходещи дръвчета, които вместо крака имат коренища и които след всяка крачка спират, оставят корените си да се впият в земята и да им дадат стабилност, а после пак прекрачват. Такова ходене е много бавно, мъчително и е свързано с непрекъснато късане на връзки, които сам си изградил и заздравил.
Има и следващо ниво, след Пътя без Път. Това е стоенето на място, без да стоиш.‹(•¿•)›   Да изминеш Пътя без да помръдваш, да стоиш неподвижно, но да се движиш. Това е да бъдеш себе си, без да си. Много хора смятат, че когато завъртят една обиколка в себе си вече познават Пътя и знаят всичко за него. Това е така, защото те са плоски и елементарни хора. Те са пленници на думите и смятат, че знаят всичко. Те са смешни и недостойни, защото техният свят, техният Път е двуизмерен, той е плосък и линеен                           ------------------------------------------------------------------------------.
Всъщност ние сме като коне, които препускат в един кръг и тичат все по-бързо и бързо. За „плоските” хора това е безсмислено въртене в кръг. Те казват: „Какъв е смисълът да се бъхтя да тичам в кръг? Вече познавам всичко в този Път.” Такива хора обаче винаги бягат само по периферията на кръга и не могат да осъзнаят, че трябва да тичат към центъра! Там, в центъра на кръга, е същността.............................................................
Но, дори и това не е вярно. Всъщност Пътят не е двуизмерен. Когато аз тичам в кръг, за „плоските” хора това е точно така. За тях моето тичане, като обезумял, е тичане в кръг, а за мен това е тичане по спирала, защото за мен Пътят не е двуизмерен. Гледано отгоре аз тичам в кръг, но погледнато отстрани, обемно, аз тичам по една спирала, все по-нагоре или надолу, няма значение. Има два вида спирали. Едните са като пружина. При тях движението винаги е еднакво отдалечено от оста И!
 При другите спирали, освен движение нагоре или надолу, имаме и приближаване към оста И. Движението по Пътя може да стане по единия или по другия начин. Когато е по втория начин на „плоските” хора ще им изглежда като тичане към центъра на кръга.

Успех на Ходещите и Тичащите!

Николай Николов

10 коментара:

  1. - "Който се стреми към познание, всеки ден научава възможно най-много. Който се стреми към
    Пътя, всеки ден забравя възможно най-много."
    -" Пътят дава рождение на всички неща, хармонията ги подхранва, природата ги изгражда,
    битието им придава завършеност.
    "
    -" Природните качества не можеш да измениш. живота не можеш да преобразиш, времето не
    можеш да спреш, Пътя не можеш да преградиш.
    "
    -" Пътят не приключва в огромното, не липсва в най-дребното - но той присъства изцяло във
    всички неща. Той е построен и обхваща всичко, той е дълбок и неизмерим.
    "

    Лао Дзъ или БО ЯН според някои.

    ОтговорИзтриване
  2. Интересно, нещата вместо към екшън, вървят към философия...
    И тук почти сигурна е намесата на илюминатите чрез ГМО-храни и питиета + всякакви видове облъчвания и влияния върху обикновения човечец...
    Спасение няма....

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей,БИГ БРАДЪР/нали не се бъркам?/.Чусвтвам се поласкан от зоркия ти поглед,но ако искаш екшън си пусни един от "вашите" канали и гледай КЕЧ.

      Изтриване
    2. Аз се обърнах към анонимен от 02:34.Извинявай ако коментара е бил твой и съм те издразнил с Лао Дзъ.
      Аз също не харесвам кеча,но това е друга тема.

      Изтриване
  3. Има, но тръгнахте в друга посока(според мен, но кой съм аз!?? - едно голямо нищо!) Ще Ви чакам коментарите /ако има/ и ще кажа какво мисля аз/. Не, че знам повече от Вас. Просто от Вас се образовам!Успех!

    ОтговорИзтриване
  4. АКО ГО БЯХ ОСЪЗНАЛ НА 100 ПРОЦЕНТА, ТО БИХ ГО ИЗВЪРВЯЛ! НО НИКОЙ НЕ МЕ СПРЯ,А И ДА МЕ СПИРА - ЗАЩО?! АЗ НА ХОРАТА СЪМ ПРАВИЛ САМО ДОБРО И СЪМ ИМ ПОМАГАЛ, А СЕ ОКАЗАХА....... НЕ МИ СЕ ГОВОРИ! БЛАГОДАРЯ ВИ!

    ОтговорИзтриване
  5. http://www.youtube.com/watch?v=-Dl6CLWLMzk&feature=player_embedded#!

    http://www.youtube.com/watch?v=GD3VsesSBsw&feature=related

    Умният влиза в битка,мъдрият стой и наблюдава.
    Поздрави,Силвия

    ОтговорИзтриване
  6. еми в погорната побликаци е отговора мисля

    ОтговорИзтриване